حقیقت پنهان

babyتازگى ها به اين واقعيت پى بردم كه توليد مثل و بقاء نسل خيلى پيچيده تر از اون چيزيه كه فكر ميكنيم. به زندگى خودم كه نگاه ميكنم متوجه مى شم كه خوبى ها و بدى ها و تمامى خصوصيات جدّ و پدر جدّ من به آخرين افراد خانواده و خودم انتقال پيدا كرده و حتى من كه هنوز فرزندى ندارم ناخواسته روى زندگى برادر كوچكترم و خانوادم تاثير گذاشتم و هنوز هم مى گذارم. تاثير هايى كه مى تونه فوق العاده خطرناك و مخرب باشه. خب بديهيه كه من دلم نمى خواد تاثير بدى روى زندگى كسى داشته باشم. مسئله اينجاست كه من به تازگى متوجه اين موضوع شدم و به تعبيرى در يك بازه ى زمانى از زندگيم كنترلى روى رفتارم نداشتم و خودم هم يك قربانى بودم كه از محيط اطرافش تاثير مى پذيره. مطمئناً كسى دلش نمى خواد بچه هاى افسرده و بيچاره اى داشته باشه كه در طول زندگيشون هزاران ضربه روحى و جسمى رو متحمل ميشن. ولى توى دنيايى كه ما زندگى ميكنيم اين احتمالات هميشه وجود دارن. پس صاحب فرزند شدن اين نيست كه از روى احساسات و هيجان تصميم بگيريم كه يه بچه كوچولوى خوشگل بياريم توى اين دنيا كه نگاش كنيم و قربون صدقش بريم و بعدشم كه بزرگ شد يه آدم درست و حسابى تحويل جامعه بديم و كِيفشو ببريم. در واقع همه چيز ممكنه كاملاً برعكس از آب در بياد و به مصيبت تبديل بشه. درسته كه داريم از احتمالات صحبت ميكنيم ولى براى چنين مسئله بسيار مهمى احتمال، نقش پر رنگ ترى رو بازى ميكنه. در همين لحظه كه دارم مينويسم دوستان و آشنايانى دارم كه انگار فراموش كردن كه چه زندگى سختى داشتن و چه ها كشيدن تا به يك زندگى متوسط دست پيدا كنن و حالا خيلى راحت با همون شرايط صاحب بچه ميشن. انگار اين چرخه فلاكت و ندانم كارى تا ابد داره تكرار ميشه و مثل ويروس همه جا رو فرا گرفته و تغيير شكل ميده. انگار انسان هيچ وقت به اين ويروس نادانى مصونيت پيدا نميكنه يا شايد هم خودش نمى خواد كه پاشو از اين چرخه بيرون بگذاره. با اين حرف ها شايد مى خوام با خودم به اين نتيجه برسم كه براى بچه دار شدن شرايطى ايده آل لازمه تا احتمال خراب شدن دنيا روى سر اون بچه ى بيگناه كمتر بشه. همانطور كه خيام ميگه

افلاک که جز غم نفزایند دگر

ننهند بجا تا نربایند دگر

ناآمدگان اگر بدانند که ما

از دهر چه میکشیم نایند دگر

نويسنده: وبلاگ جوان ايرانى

توییتر

اینستاگرام

4 پاسخ به ‘حقیقت پنهان

Add yours

  1. صد در 100 با این عقیده موافقم حتی حیوانات زبان بسته هم وقتی در شرایط بد زندگی قرار میگیرند تولید مثل نمیکنن

    لایک

بیان دیدگاه

وب‌نوشت روی WordPress.com.

بالا ↑